28 Temmuz 2010 Çarşamba

Galatasaray Formaları Değerlendirmesi


Galatasaray, yeni sezon formalarını tanıttı. İlk kez internet üstünden yapılan tanıtım sonucu, iyisiyle, kötüsüyle (bence daha çok kötüsüyle) değişik bir kreasyon ortaya çıktı. Şimdi formaları tek tek değerlendirelim.


1. Forma (İç Saha): Parçalı

Ne yazayım, nasıl küfredeyim, bilmiyorum! Bundan tam bir yıl önce, yani 27 Temmuz 2009'da, bu parçalı ilk tanıtıldığında, bir yıldır geçmeyen bir antipati duymaya başlamıştım. Çünkü gerçekten, Galatasaray tarihinin en rezil parçalılarından biriydi. "Yemeğin salçalısı, kadının kalçalısı, formanın parçalısı" düşüncesinde olduğum için de, beyaza ve mora hiç yönelmeyip; sezonu, forma almadan geçirmiştim. Tam bir yıldır, bu sezon çıkacak güzel bir parçalının hayâlini kuruyordum. Ve birkaç ay önce, dost blog, sağlam kaynak Galatasaray Formaları'nda, yeni bir parçalı çıkmayacağı duyumu aldıklarını öğrendiğimde, gerçekten yıkıldım! Onlara güvenim tamdı. Ama... "Umut fakirin ekmeği" misâli, hep bir umut vardı içimde!..

Fakat olmadı... Bu rezil parçalı, beni bir sezon daha sinir krizlerine sokmaya ve GS Store'dan uzak tutmaya devam edecek! Bu rezillikte emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler!

2. Forma (Deplasman): Bej (Arslan) 

Geçen sezon beyaz formayı da beğenmemiştim. Açıkcası, deneye deneye, sarı-kırmızı detaylı her türlü beyaz forma yapıldı. Beyazın bir sezon dinlenmesi, en hayırlısı. Bej de, açıklık, solukluk, sarı-kırımzıdan uzaklık, Galatasaray'ın ezeli rakiplerinin renklerine benzemezlik(!) bakımından, en uygun renklerden biriydi. Kırmızı desenler ve formaya ismini veren arslan (bence aslan) figürü, formaya güzel bir hava katmış. Ama, hazır çok hoş kırmızı desenler de kullanılmışken, bu formanın altına kırmızı şort güzel gitmez miydi? Bence giderdi. Fakat böyle de fena olmamış. Başarılı...



3. Forma (Alternatif): Mercan (2289 0 444)

Geçen sezon mor formaya, "2288" denmişti. Bu yıl da mercan formaya, "2289" deniyor. Umarım bu sıralama böyle devam etmez.

Galatasaray'ın abartarak alıştırdığı ve diğer tüm kulüplerin de alışması gereken "ana renklerden farklı forma" geleneğinde bu sezonun tâlihli rengi, mercan. Formanın farklı ve güzel olduğunu söyleyebilirim. Siyah desenler ve siyah şort, formaya hoş bir hava katmış. Çok güzel bir "alternatif forma" olmuş. Tabii eğer gerçekten "alternatif" olarak kullanılırsa! Perşembe günkü OFK maçından başlayarak, en az 10 kez, Ali Sami Yen'de giyileceğinden eminim.

4. Forma (Alternatif 2): Çubuklu

Bugün tanıtılmadı, ne zaman çıkacağını da tam bilmiyorum. Geçen sezonki kırmızı forma gibi, sezonun ikinci yarısında çıkacağı söyleniyor. Ama ne zaman çıkarsa çıksın, TFF'nin forma kataloğuyla birlikte, nasıl bir forma olduğunu, bir-iki haftaya öğreneceğiz. Elimizde formaya dair resim olmadığı için, paragraf boş kalmasın diye, birkaç ay önce istek üzerine yaptığım tasarımı koydum









Genel olarak da birkaç cümle söylemek istiyorum. Öncelikle, mutlaka adam gibi, yeni bir parçalı yapılmalıydı. Ve parçalı varken, aynı renklerden çubuklu formaya hiç bulaşılmamalıydı. Maddî hedeflerle de doğru orantılı olarak, bir alternatif forma kültürü yaratmak son derece olmulu ve olması gereken bir hareket. Ama alternatif forma kültürü yaratırken, az miktarda var olan birinci forma kültürünü de tümden yok etmek, çok büyük bir yanlış.

Galatasaray, parçalıdır; ama o parçalı, bu değildir! 2008-2009'daki gibi, klasik parçalıya çok yakın bir parçalı olsa, en az 3 sene hiç sesimi çıkarmam. Ama böyle alâkasız bir formada 2 sene ısrar etmek gerçekten saçmalık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...