11 Haziran 2010 Cuma

Kendi Ülkemizde Yabancı Kaldık


Bugün saat 5 sularında, ve içimde büyük bir heyecanla, Güney Afrika - Meksika maçını internetten izlemek izin Tivibu'nun karşısına geçtim. Marşlar okundu, selamlaşmalar yapıldı, top santraya dikildi ve o da ne? Bir baktım ki Tivibu TRT1 yayınını kesmiş!

Bir maç düşünün ki, kendi ülkenizin devlet televizyonu bu maçı açık kanaldan ücretsiz yayınlıyor. Ama;

Türksat uydusu üzerinden bu maçı izleyemiyorsunuz, şifreli.
Tivibu üzerinden bu maçı izleyemiyorsunuz, kapalı.
Radyo üzerinden bu maçı izleyemiyorsunuz, verilmiyor.

Geriye iki ihtimal kalıyor. Ya bir yerden anten bulup yerel yayından izleyeceksiniz, ya da dijital platformlara üye olacaksınız. Tabi bir de internet üzerinden maçın skorunu ve özetini canlı takip edip, hayalinizde canlandırmak var!

Peki Tivibu bu yayını keserken, ben nasıl aylık ücret verip Tivibu yayını satın almış oluyorum?
Peki ben uydudan izleyemezken, bu nasıl açık kanaldan maç yayınlamak oluyor?
Eğer uluslararası yayın anlaşmaları varsa, ben nasıl Hotbird uydusu üzerinden başka yabancı kanallardan bu maçları izleyebiliyorum?
Bu uluslararası yayın anlaşmaları sadece Türkiye için mi geçerli oluyor?

Şampiyonlar Ligi'nde de, Avrupa Ligi'nde de, La Liga maçları verilirken de, uydudan bu maçların hiçbiri izlenmiyor.

Peki bu uygulama nasıl oluyor da, "size x liginin maçlarını bedava getiriyoruz" oluyor? Bu hizmetlerin getirildiği insanlar kim, var mı bir açıklaması?

Kendi ülkemde bu kadar yabancı bırakılmaya sadece teessüf edebiliyorum, zira elimden ancak bu geliyor.

TVU Player'a ise açık kanaldan verdiği hizmet için teşekkür ediyorum.

3 yorum:

Burak Eren dedi ki...

Tivibu düzeldi 30. dakikadan sonra. Bir daha böyle sorun yaşanacağını düşünmüyorum.

man in black dress dedi ki...

@Burak Eren

Ben de ekşisözlük'te gördüm Tivibu'nun açıldığını, sonrasında açtım izledim. Ama yapılan şey alenen suç. Çünkü Tivibu hizmeti almak için para ödüyoruz, hiçbir kanalı kapatma hakkı yok. Bize taahhüt ediyor vereceği kanalların listesini.

Burak Eren dedi ki...

Büyük ihtimalle küçük bir sorun falan oldu, elbette yaptıkları suç ama bir daha böyle bir sorun olacağını düşünmüyorum.

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...